pátek 25. října 2013

Regulovatelný zdroj napětí

Odbočka od kamery ale taky to s ní souvisí.

Protože kolikrát jsem potřeboval proměnlivej zdroj napětí a nic vhodného po ruce nebylo, postavil jsem si jednoduchej levnej regulátor napětí.

Vyhrabal jsem v elektrobordelu co mám doma ve skříni zdroj 13,8V 3A pro vysílačky. Pevné napětí je samozřejme pro moje použití naprd, takže jsem z něj vše krom trafa vyhodil a jal se stavby.

Originální archaický zdroj, používá dvoucestný usměrňovač.


Následovalo vyhození střev

Originální stabilizátor 

Vlevo už připravený nový regulátor


Takže použijeme původní trafo a dvoucestný usměrňovač kvůli výstupům z trafa. Jako novej regulátor jsem použil tuhle hotovou věc od oblíbenejch číňanů z ebaye.
Jednoduchá konstrukce, základem je regulátor LM338K (datasheet zde) chlazenej ventilátorem a pár součástek okolo. Parametry regulátor
Vstup max. 32V
 Výstup 1.2 - 30V
Proud 3A 50W
Cena z číny 200,- kč, no nekup to, žejo :)

Zkouška jak se to vejde do krabičky


Úprava krabičky pro použití digitálního voltmetru

Uprostřed regulační potenciometr.

Vše namontováno.


Takhle to bude vypadat.  


Několik zkušebních měření.

Několik zkušebních měření. 

Několik zkušebních měření.  



A finální výrobek.








Žádné komentáře:

Okomentovat